הרמת גבות

ישנם שני סוגי טיפולי הרמת גבות עיקריים: ניתוחית ולא ניתוחית.
לא מעט אנשים בוחרים כיום לעבור ניתוח הרמת גבות.
מדובר על ניתוח אשר קרוי כיום גם הרמת מצח והמטרה שלו היא לטפל בעור רפוי המצוי באזור הגבות, העפעף העליון והמצח.
ישנם כאלה שבוחרים לשלב יחד עם הניתוח המדובר גם ניתוח מתיחת פנים והרמת עפעפיים. מדובר על ניתוח שללא ספק יכול לשדרג לחלוטין את מראה הפנים ולהעניק מראה פנים צעיר יותר.
כמובן שאם החלטתם ללכת על ההליך המדובר, חשוב ביותר להתכונן לקראתו היטב, להבין לקראת מה בדיוק הולכים, כיצד ההליך מתבצע, לאיזה תוצאות יש לצפות, האם יש סיכונים ומהם ועוד.

הדרך השניה שהיא גם המומלצת יותר ברוב המקרים היא הרמת גבות ע"י חוטים.

סוגי הרמת גבות

ישנם סוגים שונים של הרמת גבות:

  • הרמת גבות קלאסית אשר כוללת ביצוע חתך מתמשך באזור הצדע בסמוך לקו השיער כאשר המטרה היא להסתיר את הצלקת כמה שיותר.
  • הרמה ישירה - בה מרימים את הגבות בצורה ישירה בקו הגבה, לרבות הסרת עור במצח התחתון, כך שהצלקת תוסתר על ידי גבול השיער של הגבה.
  • הרמת גבות אנדוסקופית - המנתח מבצע כמה חתכים קטנים בקרקפת. לתוך החתכים הללו מכניסים מצלמה קטנה אשר מחוברת לצינורית דקה וכן משתמשים בעוד מכשיר שמטרתו היא לבצע את השינויים הנדרשים מתחת לעור. בשל העובדה שמדובר בחתכים קטנים, הפעולה תהיה פחות פולשנית מהרמת גבות קלאסית והיא תותיר צלקות מינימליות. גם תקופת ההחלמה תהיה הרבה יותר קצרה.
  • והשיטה הכי מבוקשת – הרמת גבות עם חוטים. מדובר בחוטים מיוחדים – הגוף בונה את רקמת הקולגן מסביב לחוט והחוט נמס ללא עקבות כאשר רקמת הגוף נשארת אחריו.
    זוהי השיטה הפופולרית ביותר כי היא לא כוללת חיתוך, צלקות או זמן החלמה. החסרון היחיד שהוא גם יתרון, הוא שהאפקט מחזיק מעמד בין שנה לשנתיים.

למה דווקא הרמת גבות ע"י חוטים?

עם השנים יש נטיה לרפיון העור והשריר במצח. מצב זה יכול גם להוביל אצל נשים או גברים לצניחת הגבות כלפי מטה.
הרמת גבות בעזרת חוטים מאפשרת ברוב המקרים לוותר על ניתוח.
בעזרת חוטים נספגים אנו מרימים את הגבות וממקמים אותן במקומם. החוטים מחזירים את הרקמות שעליהן יושבות הגבות בעזרת זיזים עדינים הנמצאים מסביב לחוט ומקבעים אותן, כך שהגבות כבר לא נופלות.
בנוסף, החוטים מעודדים את הגוף לייצר קולגן ואלסטין חדש (שני החלבונים האחראים על מיצוק העור) ובכך שומרים על התוצאה גם לאחר שהחוט כבר נמס בתוך הרקמה.

הטיפול מתבצע בעזרת קנולה דקה שכוללת בתוכה את החוט. הפרוצדורה אורכת כחצי שעה. לאחר הטיפול יכולים להיות כפלים קטנים באזור הגבה שעוברים לאחר כיומיים.
הטיפול נעשה תחת הרדמה מקומית, ללא כאב.

לשאלות נוספות והתייעצויות - צרו קשר

 מה חשוב שתדעו לפני שאתם בוחרים לבצע ניתוח הרמת גבות?

אם החלטתם ללכת על ניתוח הרמת גבות, ראשית כל, חשוב מאוד שתבחרו במנתח מקצועי, מומחה ומומלץ בתחום הניתוחים עליהם מדובר. קבעו אתו פגישה. במהלך הפגישה שוחחו אתו על המצב הבריאותי שלכם, על המטרות שלכם וכן על ההיסטוריה הרפואית שלכם. המנתח יבחן במעמד גם את אזור הגבות שלכם, העפעף העליון והמצח בדגש על הרקמה של השריר באזור. מטרתו תהיה לבחון את הגמישות של העור באזור וזאת בכדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לגבי סוג הניתוח שיסב את התוצאות האידיאליות. כמובן שבשלב זה גם תוכלו לשוחח עם המנתח על שלבי הניתוח, על סיכונים, על תקופת ההחלמה ועוד.

להתייעצות נוספת אנא צרו קשר

מהלך הניתוח

ניתוח הרמת גבות איננו ניתוח מורכב מדי, הוא יימשך לרוב פחות משעתיים ולמנותח תהיה אפשרות לשוב לביתו מיד לאחר הניתוח. כמובן שחשוב מאוד שהוא ישוב לביתו עם מלווה אשר יישאר אתו גם במהלך הלילה. הניתוח יבוצע במרבית המקרים בהרדמה מקומית, אך ניתן לבקש לעבור אותו גם בהרדמה כללית במידה ולמטופל זה נוח יותר. לאחר שהניתוח יסתיים הרופא יסגור את החתכים עם תפרים או סיכות וכן ינקה את האזור ויבצע חבישה לפנים. הרופא המנתח ייתן הנחיות לגבי תדירות החלפת תחבושות, כיצד לטפל בתפרים, האם יש צורך להסיר תפרים ומתי ועוד.

 כיצד מתכוננים לניתוח?

טרם הניתוח יש צורך להפסיק לצרוך אלכוהול ולעשן וכן להימנע מנטילת תרופות מסוימות כגון: מדללי דם, אספירין, נוגדי דלקת ועוד. תרופות מעין אלה עלולות לגרום לסיבוכים שונים לרבות דימום. את כל המידע המדובר תקבלו מהרופא המנתח בפגישה לפני הניתוח. חשוב להכין לתקופת ההחלמה בד גזה, מגבות נקיות, קר, מים קרים, שקיות הקפאה מפלסטיק שבהם תהיה אפשרות לשמור על הקרח ועוד. יש צורך לשמור על הראש מורם במהלך תקופת ההחלמה ועל כן יש לדאוג שבבית יהיו מספיק כריות לתקופת ההחלמה. כמו כן, יש להשתמש במשחה שעליה ימליץ המנתח.

סיבוכים אפשריים

לרוב תופעות הלוואי של הניתוח המדובר יהיו מינימליות, אך בד בבד, חשוב מאוד שתדעו כי ייתכן שיהיו סיבוכים שונים הכוללים זיהום או דימום וכן בעיות שונות בהחלמה בעור המצח. מדובר על תופעות לוואי נדירות ואם הן מופיעות יש לפנות באופן מידי למנצח. עוד תופעות לוואי אפשריות יהיו: שינויים בתחושה באזור של הניתוח, נמלול ועוד. אם החום עולה באופן פתאומי, אם המקום נפוח בצורה חריגה או אם נוצר דימום, יש לפנות באופן מידי לרופא.

מה חשוב לדעת על תקופת ההחלמה?

תקופת ההחלמה תהיה תלויה מאוד בסוג הניתוח אשר עברתם. בין אם עברתם ניתוח הרמת גבות קלאסי ובין אם עברתם ניתוח גבות אנדוסקופי, הרי שיישארו לכם לאחר הניתוח סיכות או תפרים שיהיה צורך להסיר אותם שבוע אחר הניתוח. אם יש גם עוגנים מלבד הסיכות או התפרים, יהיה צורך להסיר אותם לאחר שבועיים. מטרתם של העוגנים היא להשאיר את הגבה במקומה. חשוב להתכונן היטב לכך שתיתכן נפיחות וכן יתכנו שטפי דם אשר עלולים להשפיע גם על אזורים שלא נותחו לרבות: לחיים, עיניים ועוד. חשוב מאוד להחזיק את הראש מורם עד יומיים לאחר הניצוח וזאת בכדי להקל על נפיחות. כמו כן, רצוי להניח שקיות עם קרח על הנפיחות בכדי להקל עליה ולהפחית אותה. במשך כמה חודשים לאחר הניתוח ייתכן כי תסבלו מגרד קל. מרבית האנשים יכולים לשוב לשגרת חייהם לאחר 10 ימים וזאת כמובן תלוי בסוג הניתוח שעברו ובקצב ההחלמה שלהם. במהלך תקופת ההחלמה יש צורך להימנע מהרמה של חפצים כבדים, מביצוע של פעילות גופנית אינטנסיבית לפחות לכמה שבועות.

מי יכול לבחור בניתוח הרמת גבות?

אין הגבלה של גיל לביצוע הניתוח המדובר והוא מתאים הן לגברים והן לנשים שסובלים מצניחת גבה המשפיעה על המראה שלהם באופן משמעותי, מעודפי עור ומעור מזדקן. ישנם מקרים שבהם ניתן לבחור בבוטוקס והוא יעזור למצב, אך ישנם מקרים שבהם הצניחה של הגבה היא מאוד משמעותית יותר וניתוח מהווה את הפתרון היעיל ביותר. הניתוח המדובר כאמור איננו נחשב למורכב מדי והוא מציע את התוצאה האסתטית הטובה ביותר שתחזיק מעמד לאורך פרק זמן משמעותי באופן יחסי. יחד עם זאת, מכיוון שהעור ממשיך לצנוח גם לאחר הניתוח, יהיו מקרים שגם לאחר הניתוח ימליץ המנתח להזריק בוטוקס בכדי לשמר תוצאות.

סיכום

ישנם שני סוגים של הרמת גבות - ניתוחי ולא ניתוחי.
בכל מקרה שהוא לא קריטי או קיצוני אנו ממליצים בד"כ על הרמת גבות באמצעות חוטים.
במקרים יותר חריפים או לפתרונות ארוכי טווח - אפשר לשקול ניתוח ונשמח לעזור.

טיפולי קוסמטיקה מרפאות אסתטיקה המטפלות טיפולי XEO יודעים להתמודד עם כל סוגי המטופלים

שיפור מראה האף והתאמתו לפנים. התוצאות נראית לעין מיד בסיום הטיפול, אך התוצאה הסופית תהיה לאחר כחודש מיום הטיפול. הטיפול מחזיק עד כשנה וחצי – שנתיים

נשים וגברים הרוצים לשפר את מראה האף. אם מדובר בעוקם, בלט או ירידה של קצה האף מטה.

הזרקה בעזרת מחט דקה או קנולה באזור המטופל .המזרק כולל בתוכו חומר הרדמה. ההזרקה מתבצעת   ע״י הרופא לאחר תכנית טיפול שהומלצה בהתאם לבקשת המטופל ואזור הטיפול. סוג החומצה מותאם עי הרופא בהתאם למקום המוזרק.

תתכן נפיחות קלה שיורדת תוך זמן קצר, שימוש בקנולה מפחית את הסיכוי לשטף דם.

  • מהן התוצאות המצופות מהרמת גבות?

    התוצאה: גבות טבעיות הנותנות מראה צעיר יותר של הפנים. לעיתים פעולה זו יכולה לשפר מעט גם את טווח הראיה. יחד עם הרמת גבות אתם מקבלים גם מתיחת עפעפיים.
  • למי מיועד הטיפול?

    הטיפול מיועד לנשים מגיל 45 ומעלה שרוצות לשפר את מראה הגבות והעפעפיים.
  • איך הטיפול עובד?

    בעזרת חוטים נספגים מרימים את הגבות וממקמים אותן במקומן הטבעי. החוטים מחזירים את הרקמות שעליהן יושבות הגבות בעזרת זיזים עדינים הנמצאים מסביב לחוט ומקבעים אותן כך שהגבות כבר לא נופלות. בנוסף, החוטים מעודדים את הגוף לייצר קולגן ואלסטין חדש, שני החלבונים האחראים על מיצוק העור ובכך שומרים על התוצאה גם לאחר שהחוט כבר נמס בתוך הרקמה. הטיפול מתבצע בעזרת קנולה דקה שכוללת בתוכה את החוט. הפרוצדורה אורכת כחצי שעה. לאחר הטיפול יכולים להיות כפלים קטנים באזור הגבה שעוברים לאחר כיומיים. הטיפול נעשה תחת הרדמה מקומית, ללא כאב.
  • האם יש תופעות לוואי?

    תתכן נפיחות קלה באזור או אדמומיות שעוברת לאחר כמה שעות עד כמה ימים.

דוגמאות לפני ואחרי הטיפול

רוצה להתייעץ בנוגע לטיפול אסתטי ולשמוע על כל האפשרויות העומדות בפניך?

נשמח לתת לך מענה מהיר עם כל הפרטים. השאירי את פרטיך ונחזור אליך בהקדם.

טיפולים נוספים בקליניקה

חומצה היאלורונית לפנים

חומצה היאלורונית לפנים

עולם הטיפוח עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות והמודעות לטיפוח אישי ואסתטיקה עלתה. כאשר מדובר על חומרים דומיננטיים בעולם הטיפוח ללא ספק מדובר על חומצה היאלורונית

קרא עוד »
סקולפטרה או רדיאס

סקולפטרה או רדיאס

לא מעט אנשים פונים היום להשגת אפקט הצערת עור הפנים ועיצוב הפנים באמצעות חומי מילוי המאפשרים תוצאות אסתטיות מהירות ואפקטיביות. ישנם לא מעט סוגים של

קרא עוד »
טיפולי יופי ואסתטיקה קליניקות לשיפור מראה הפנים והגוף מקצועיים עם הרבה וותק שיודעים לספק

פיגמנטציה

הטיפול מבוצע במכשיר ה- Limelight מכשיר זה הוא מהדור האחרון של אנרגיית אור בפולסים חזקים - IPL - ההתוויות העיקריות הינן כתמי שמש (פיגמנטציה) ,

קרא עוד »