כיצד לפתור בעיית הזעת יתר?

בין הבעיות הקוסמטיות והאסתטיות הקשות ביורת שגורמות לאנשים להיות במצב לא נעים מבחינה חברתית אנחנו מוצאים את הבעיה הזעת יתר. זוהי בעיה גופנית שאי אפשר לפתור מבלי להתערב בגורמים לה משום שכאן לא יועיל שום דיאודורנט. מדובר באנשים שמסיבות שונות הם מזיעים כל הזמן ממקומות שונים והריח הזה גורם להם להרגיש נורא ולהימנע מפעילות חברתית. אצל רבים מהם יש הפרעה ושיבוש רציני בעבודה ובחיי החברה עד כדי כך שהם חייבים להתקלח כמה פעמים והם סוחבים אתם לכל מקום כמה בגדים להחלפה כדי שיוכלו להשתלב ולעשות את העבודה. זה לא משפר את הביטחון העצמי, בבירור, לא משנה כמה יתנצלו ויסבירו שזאת בעיה שאי אפשר לפתור רק במקלחת ובדיאודורנט.

מהי התופעה המוכרת בתור הזעת יתר?

ראשית, יש לדעת כי זיעה היא למעשה הפרשה בריאה של הגוף דרך בלוטות הזיעה והיא מיועדת לקירור הגוף בזמן מאמץ. הפעילות מחממת את הגוף והוא מזיע כדי לצנן את העור. אנחנו מכירים גם את הזיעה המופרשת כאשר אנחנו מבוהלים ופוחדים אולם הזעת יתר היא תופעה אחרת לגמרי שנגרמת כתוצאה ממנגנון לא מאוזן בגוף, כל גוף וסיבותיו שלו. במקרה כזה מדובר בהזעה עודפת שאינה נחוצה לקירור הגוף או בגלל סיבות אמיתיות אלא פשוט בגלל הפעילות העודפת של הבלוטות גם בזמן מנוחה. זיעה נורמלית בגוף מופרשת מבלוטות שנמצאות בעיקר בבית השחי והיא נשלטת בעזרת מונעי זיעה או מונעי ריח. לזיעה עצמה אין ריח רע אבל המגע שלה עם האוויר ועם חיידקים על פני העור גורמים לריאקציה שיוצרת את הריח הלא נעים שאנחנו משתדלים להסוות. אצל מי שסובל מזה הבעיה מחמירה כמובן וגורמת לשיבוש התפקוד היומי בכל מסגרת שהוא נמצא.

הזעת יתר גורמת לסבל אבל ניתנת לטיפול

יש לא מעט אנשים שסובלים מהזעה מוגברת יותר מאשר אנשים אחרים אבל הם יכולים להתמודד איתה. הזעת יתר היא הזעה תמידית, יומית, שאינה מסתיימת לעולם ללא טיפול. אם זה קורה ברציפות יותר מחצי שנה מדובר בבעיה שחייבים לטפל בה. מי שסובלת מבעיית הזעת יתר אמיתית חייב לטפל בזה בדרך אחרת וישנן היום כמה וכמה אפשרויות שאפשר לטפל בזה. לא כולם מתאימות לכולם ויש לבדוק אצל רופאים מהי הדרך הטובה ביותר לטיפול במקרה שלכם. במקרים מורכבים וחמורים במיוחד יש אפשרות לנתח ולטפל בכך. במקרים חמורים פחות שגורמים למצוקה ולמבוכה אפשר לטפל באמצעות טיפולים אחרים שהם פולשניים פחות ואינם מחייבים ניתוח וזה יעיל מאוד ועוזר לאנשים רבים להתגבר על הזעת יתר ולהשתחרר מהתלות במקלחות רבות ובהחלפת בגדים כמה פעמים ביום.

היכן מופיעה הזעת יתר?

יש כמה וכמה מקומות שבהם מופיעה הזעת יתר וכשזה קורה במקומות כמו בית השחי, כפות הידיים והרגליים, הגב והישבן וגם בחזה ובבטן זה נראה לעין וזה גורם לאי נעימות רבה. לא יודעים מהן הסיבות לכך אבל במקרים רבים זה סיפור משפחתי, ויכול להיות שמדובר בפגיעה במערכת העצבים בגלל גירוי יתר. התופעה מאפיינת בעיקר אנשים צעירים וככל שמתבגרים ומגיעים לגיל 50 התופעה מתמתנת, אבל עד אז נגרמת אי נעימות רבה.

כיצד אפשר לטפל בהזעת יתר?

אחד הטיפולים במצוינים שנפוצים בשנים האחרונות הצליח להביא לתוצאות מעולות אצל אנשים שסובלים מבעיה זאת, ללא הצורך בניתוח או בטיפול תרופתי כלשהו. ראשית, יש לערוך בדיקות רפואיות על מנת למצוא את שורש הבעיה ולוודא שאתם מתאימים לטיפול הזרקה זה על ידי בדיקה של פריסת הבלוטות ומיפוין. מדובר בהזרקה של בוטולינום טוקסין, רעלן מוכר שמשמש גם לטיפולי בוטוקס בהרכב ובמינון אחר. במקרה הזה מזריקים את הבוטולינום טוקסין למקום שבו הבעיה קיימת, בבתי השחי או בכפות הידיים או ברגליים.

מה עושה החומר שמוזרק למניעת הזעת יתר?

החומר הזה חוסם את בלוטות ההזעה ומפחית בכך את ההפרשה של הזיעה בצורה יעילה. את ההזרקה מבצעים בהרדמה מקומית וחוזרים לאחר מכן לשגרה. בתוך שבועיים כבר יש הפחתה של ההזעה ואפשר לנהל שגרה נוחה ונעימה הרבה יותר. את ההזרקה מבצעים במקומות שבהם זקוקים לכך וזה יכול להיות לא רק בבית השחי אלא גם בכפות הידיים והרגליים, והתוצאה הברורה והמוכחת היא הפחתה של ההזעה ומניעת מבוכה ואי נעימות מכך.

 

טיפולי יופי ואסתטיקה רופאים המתמחים ברפואת אסתטיקה המבינים איזה טיפול הלקוחות צריכים בעלי הבחנה מקצועית

דיסקליימר: דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה. | התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות | מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה.

רוצה להתייעץ בנוגע לטיפול אסתטי ולשמוע על כל האפשרויות העומדות בפניך?

נשמח לתת לך מענה מהיר עם כל הפרטים. השאירי את פרטיך ונחזור אליך בהקדם.