טיפולי יופי ואסתטיקה רופאים מתמחים במרפאות אסתטיקה שמשיבות בטחון עצמי ואיכות חיים בעלי שנות ניסיון

רוזציאה – התופעה שאפשר לטפל בה ביעילות

מחלת עור כרונית בשם רוזציאה גורמת לאנשים רבים להתאדם בדרגות חומרה שונות בגיל מבוגר, שנים רבות לאחר גיל ההתבגרות ולכאורה ללא סיבה נראית לעין. יש כמה סוגים של רוזציאה שלכל אחד מהם יש סיבות שונות, אולם התוצאה הכללית היא אדמומית בפנים שמלווה לעתים בפצעונים בצורת אקנה בפיזור רב, נפיחות וכלי דם מורחבים באוזר המרכזי של הפנים. זה יכול להופיע גם במקומות אחרים בגוף ובמקרים מסוימים זה מביא לשינויים שדורשים התערבות של רופאים. במקרים אחרים, קלים יותר יחסית אפשר לטפל גם במרפאות אסתטיקה רפואית באמצעות מכשירי לייזר שמותאמים לטיפול בבעיה, בסדרת טיפולים שמפחיתה מאוד את התופעה וגורמת להקלה. כשיש רוזציאה באמצע החיים זה ללא ספק מצב מאוד לא נעים שמקשה על הביטחון העצמי ומפריע להופעה החיצונית, מלבד תופעות בעייתיות אחרות שמופיעות בסוגים הקשים באמת של המחלה.

מה ידוע לנו על רוזציאה?

בכל מה שקשור למחלות עור שנראות כאילו הגוף מתחיל לתקוף את עצמו ולהגיב בצורה קשה בעיקר בעור אנחנו לא יודעים הרבה על הסיבות לכך. יש מגוון של גורמים שכאשר הם שלובים זה בזה הם עלולים לגרום להתפרצות רוזציאה, בדיוק כמו מחלות עור אחרות. במקרה זה, יש גם סיבות נוספות לפי סוג הרוזציאה שתקפה. אנחנו יודעים שיש שורה של גורמים שמחמירים אותה אבל לא ידוע מהו מקורה ולכן מתקשים לרפא אותה. מומלץ למטופלים שסובלים מכך באמצע החיים לשמור על תזונה לא קיצונית ומתובלת מדי, להקפיד לא לשתות אלכוהול שגורם לתופעת נימים ומחמיר אותה, לטפל בעצמם בזמן משבר חיים כי מתח נפשי מחמיר את הבעיה, ולהימנע מחומרים מסוימים אפילו בקוסמטיקה או משהות בסביבה שבה יש טמפרטורה קיצונית לכאן או לכאן. הטיפולים מותאמים לפי אבחון שמבוסס על תסמיני המחלה ואם היא מחמירה ומתפשטת למקומות אחרים שבהם יש הפרעות קשות כמו העיניים, משתמשים בתרופות או במשחות מסוימות. טיפולי לייזר מומלצים לסובלים מבעיית רוזציאה במקרים מסוימים להקלה ולהפחתה ניכרת של התופעות.

הטיפול מותאם לכל אחד

המחלה פוגעת בחלק מהאוכלוסייה החל מאמצע שנות השלושים לחייהם בדרך כלל, רק עד עשרה אחוזים, אולם רוב הנפגעים הם נשים ולכן ברור למה האסתטיקה שלהן חשובה להן מאוד. זאת גם הסיבה שפותחו טיפולים נוספים על פני התרופות והמשחות כדי להשפיע על המצב ולשנות אותו לטובתן. במקרים קשים זה יכול להתפתח מפצעונים קטנים דמויי אקנה לפצעים מוגלתיים ולכן חשוב מאוד בכל מקרה להקפיד על היגיינה וטיפוח באמצעות תכשירים שמותרים לכך בלי מרכיבים שעשויים להחמיר את הבעיה. חשוב גם להקפיד על אורח חיים ובדיקות רפואיות כדי לקבוע את הסוג של רוזציאה שתקפה, וזה קורה בעיקר מצבים שונים. שינויים הורמונליים שקורים בעיקר לנשים, נטייה ורקע גנטיים כמו סיפור משפחתי, שתיית אלכוהול והרגלי חיים מסוימים עלולים לגרום להתפרצות המחלה ולהתקפים שלה. זה נראה מייאש אולם כאשר מקבלים אבחון מדויק אפשר בהחלט לנסות לטפל בזה בעזרת מכשור מתקדם שיכול לסייע ולטפל בכך.

כיצד מטפלים בבעיה במכון?

המכשור שעוזר לטפל בבעיית רוזציאה הוא מכשור שנשען על טכנולוגיית לייזר והאפשרויות שלו. במקרה זה מדובר בלייזר Jenesis של חברת Cutera. הדור החדש של מכשירי לייזר עוזר לעבוד בצורה מדויקת יותר על אורכי גל שונים שאפשר להתאים לבעיות מסוימות ולמטופלים לפי נתוניהם. במקרה זה, הלייזר מטפל בעור ובנימים ועושה עבודה פנימית מבלי להשאיר סימנים חיצוניים על העור עצמו. זו נחמה לכל מי שדואג שטיפול הלייזר יוסיף לבעיה. קרן הלייזר סוגרת את כלי הדם המורחבים ובכך מפחיתה אדמומית. מדובר בסדרה של שלושה טיפולים שמקבלים אחת לחודש והם יעילים כל כך שההפרש ביניהם הוא כמה שבועות והם מסייעים באמת לטווח ארוך.

כיצד עוד אפשר לעזור למטופלים?

המכשור המודרני שנשען על טכנולוגיית קרני אור שונות והאורכים של הגל יכול לעזור לחולי רוזציאה גם על ידי מכשירים כמו Limelight, שהוא מכשיר ידני שאותו מעבירים על המקומות הנגועים ומטפלים בהם בעזרת קרן IPL. גם היא עובדת מצוין נגד האדמומית המציקה מבלי להשאיר תופעות לוואי אחרות. בסוגים מסוימים של המחלה אפשר גם לנקוט שיטה יותר אגרסיבית כמו פילינג הוליווד שמתבסס על לייזר בשילוב פחם (קרבון), וזה מה שעוזר להיפטר מהתוצרים של המחלה שנשארים על העור ואפשר להוריד אותם ולהחזיר את מראה הפנים ללא קילוף אגרסיבי ומזיק. התוצאה בכל מקרה היא עור פנים נפלא, בעל צבע אחיד ובוהק וללא פגמים.

 

טיפולי יופי ואסתטיקה מרפאות המתמחות בהשבה של מראה צעיר ורענן מיומנים ומומחים עם תארים

דיסקליימר: דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה. | התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות | מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה.

רוצה להתייעץ בנוגע לטיפול אסתטי ולשמוע על כל האפשרויות העומדות בפניך?

נשמח לתת לך מענה מהיר עם כל הפרטים. השאירי את פרטיך ונחזור אליך בהקדם.